zaterdag 3 juni 2017

Review: Het vervloekte graf (Setne #1) - Christian Jacq


Laat je meevoeren naar het Egypte van de farao's, magiërs en graftombes
In de nieuwe Egypte-serie van Christian Jacq maken we kennis met de jongste zoon van Ramses II, Setne. Als briljant magiër is hij de aangewezen persoon om te vechten tegen het kwaad. Een zwarte magiër heeft namelijk een kostbare schat in de graftombe van Osiris vervloekt en wil hem inzetten als machtig wapen tegen Ramses de Grote.

Setne is vastbesloten de vloek op te heffen. Samen met de getalenteerde en aantrekkelijke Sekhet zet Setne alles op alles om zijn doel te bereiken. Kunnen ze samen het koninkrijk van de ondergang redden? En kan hun liefde zelfs het allerergste kwaad overwinnen?


Het eerste boek dat ik van deze auteur lees en het smaakt naar meer! Het vervloekte graf is het eerste deel dat gaat over schrijver Setne, de jongste zoon van Ramses II. Setne is verliefd op Sekhet, maar ook de oudste zoon van Ramses heeft een oogje op haar. Setne en Sekhet storten zich samen in een avontuur vol magie en gevaren.
Ik had er iets anders van verwacht, maar was zeker niet teleurgesteld. Laat ik het uitleggen. Het is niet de typische historische thriller. De stijl doet soms young adult aan en Goden en magie komen veelvuldig aan bod. Op zich niks verkeerd mee, maar het deed me in het begin een beetje aarzelend lezen. Echter, juist door de simpele schrijfstijl, de vlotheid ervan, bleef ik verder lezen en maar goed ook!
De auteur weet prachtig de sfeer van het oude Egypte weer te geven; het voelde vaak alsof ik middenin de tempels stond, door de straten liep. Ook de personages zijn goed uitgewerkt en consistent doorheen het hele verhaal. De auteur weet een mooi evenwicht te bewaren tussen dialogen en omschrijvingen, wat eveneens bijdraagt aan de snelheid waarmee je het verhaal uitleest.
Een verhaal vol intriges, actie, romantiek, avonturen en zwarte magie, en dat ik aan een breed lezerspubliek durf aan te raden.

ISBN: 9789401606561
Uitgeverij: Xander
Pagina's: 232
Prijs: 15 euro



Geen opmerkingen:

Een reactie posten